Güçlü bir toksin olarak bilinen botoxs, “Clostridium botulinum” ismi verilen bir bakteriden elde edilmiştir. Başta estetik olarak yaptırılsa da aslında pek çok tıbbi alanda uygulanmaktadır. Kırışıklık, aşırı terleme gibi alanlarda sıkça kullanılan botoks aynı zamanda migren tedavilerinde de kullanılmaktadır. Bazı hastalarca bu tedavi yöntemleri için kullanıldığında botoks’un baş ağrısı yaptığına dair geri dönüşler mevcuttur. Bundan sonraki süreçlerde de botoks yaptırmak isteyen kişilerce en çok sorulan soru: “Botoks baş ağrısı yapar mı?” olmuştur.

Botoks Sonrası Neden Başım Ağırıyor?

Botoks’un tanımlı herhangi bir yan etkisi yoktur. Botoks tecrübeli ellerde yapıldığı taktirde oldukça güvenli bir tedavi yöntemidir. Fakat bazı durumlarda botoks baş ağrısı yapabilmektedir. Özellikle ilk defa botoks yaptıran hastalarda baş ağrısı gözlenebiliyor. Kaşını çatmaya alışmış birine botoks uygulanınca hasta haliyle kaşlarını çatamıyor. Kas ile inatlaşıp kaşlarını çatmaya devam ettiğinde de bu durum baş ağrısına neden olabiliyor. Lakin kaş çatma alışkanlığı da ortalama birkaç hafta sonra kendiliğinden yok olduğundan dolayı baş ağrısı da kalmıyor.

Botoks Sonrası Baş Ağrısı Sebepleri Nelerdir?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sürekli kaşlarını çatmaya alışmış kişilerde kas ile inatlaşma sonrası görünen baş ağrısı belli bir süre sonra geçmektedir. Bunun dışında kaşlarını sürekli çatan insanlarda sıkça görünen migren tedavisi için botoks yaptıranlar da aynı soruyu sormakta. Botoks baş ağrısı yapar mı?

Migreni olan hastalarda botoks’un yapıldığı anda migren uyarılabileceği için ilk gün baş ağrısı oluşabilmektedir. Sonraki süreçlerde ise bu hastalarda botoks sonrası baş ağrılarının hafiflediği gözlenmiştir.

Botoks Sebepli Baş Ağrısı İçin Tedavi Yöntemi

Botoks sonrası oluşan ağrı tipini ikiye ayırmalıyız. Botoks işlemi ve sonrasında oluşan ağrı bazen kişisel duyarlılıktan kaynaklanmaktadır. İşlem iğneli ve deri altına enjekte edildiğinden hafif ağrı veya acı hissedilebilir. Bu nedenle de ağrı eşiği düşük olan hastalarda, işlem bittikten sonra da baş ağrısı gözlenebilir. Fakat birkaç saat ya da gün sonrasında bu baş ağrısı geçecektir.

Bir de botoks işlemi yapıldıktan birinci ve ikinci haftalarda başlayan bir ağrı oluşabilmektedir. Bu da farkında olmadan yapılan kaş çatmaları sonucu kas ile inatlaşmalardan ya da tetiklenen migrenden meydana gelmektedir. İkinci haftanın sonunda bu tür migren ataklarından oluşan baş ağrısı hafiflemektedir. Bu azalmalar; bazen şiddetsel azalma şeklinde olurken bazen de aylık bazda ağrı dönemlerinde azalma şeklinde gerçekleşebilir. Eğer migren sorununuz varsa bu gibi durumlarda botoks yapan uzman kişi tarafından verilen ya da önerilen ağrı kesici kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Eğer sorun migren kaynaklı ise, daha sonrasında bu ağrının, ağrı kesici kullanmadan zaman içerisinde azaldığını gözlemleyebileceksiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir